Mobile marketing – wat zijn de verschillen met online marketing

Mobile marketing – wat zijn de verschillen met online marketing

Wat is mobile marketing? Mobile marketing: een term die je steeds vaker hoort en gaat horen. Wat is nu eigenlijk mobile marketing, en wat is het verschil met online marketing? Laten we beginnen met het gegeven dat het mobile tijdperk zich nu al volledig afspeelt. Nagenoeg iedereen om je heen (prive én zakelijk) zit al continu met een smartphone of tablet in de hand. Het is als organisatie van belang dit goed te beseffen. Veel bedrijven zijn al druk met online marketing en online marketeers zijn niet aan te slepen, maar deze vorm…Read more
Miljoenen jongeren verlaten Facebook in 2018

Miljoenen jongeren verlaten Facebook in 2018

In Amerika wordt in 2018 een enorme afname van (met name) jongere gebruikers van Facebook verwacht. Volgens onderzoeksbureau eMarketer, zal bijna 6% van de gebruikersgroep tussen 18 en 24 jaar Facebook verlaten. Je hoort het wel vaker om je heen: mensen die Facebook moe zijn (wat eigenlijk wat zegt over de vrienden die ze hebben of volgen), maar wel het account blijven aanhouden. Nu is echter uit onderzoek gebleken dat er mensen echt concreet hun Facebook accounts gaan beëindigen dit jaar. Een groot deel zal dan naar Instagram verschuiven (als ze hier al…Read more
Mobiel betalen met Bitcoins

Mobiel betalen met Bitcoins

Jack Dorsey: bekend als oprichter van Twitter, is inmiddels ook CEO van Square: een nieuwe dienstverlener gericht op betalingsverkeer. Met hun Cash app is het nu ook mogelijk om Bitcoins te kopen en verkopen. In november jl. was het alleen nog voor een select gezelschap beschikbaar in een testfase, maar inmiddels hebben de meeste gebruikers van de app al de mogelijkheid om te betalen met de bekendste cryptocoin. Square zegt dat de Cash-app gebruikers de mogelijkheid biedt om Bitcoins te verzenden en te ontvangen, tussen familie en vrienden. Het bedrijf benadrukt ook dat…Read more
Mobiele app met ‘Lokaal nieuws’ van Google

Mobiele app met ‘Lokaal nieuws’ van Google

De laatste jaren is de populariteit van Twitter voor het grote publiek met grote stappen gekelderd; niet alleen in Nederland, maar wereldwijd zijn vele mensen blijkbaar toch wel erg moe van het medium geworden. Dit herken ik zelf ook wel. Argumenten waarom er een grote Twitter-moeheid is opgetreden bewaar ik maar voor een ander artikel, maar waar Twitter nog wel érg handig voor is, is om snel nieuws te delen. Is er iets in de wereld gebeurd, dan is de kans groot dat je dit het snelst op Twitter kunt teruglezen met bepaalde…Read more
Nexar – de mobiele app die autorijden veiliger maakt

Nexar – de mobiele app die autorijden veiliger maakt

Nexar is een dashcam app die Artifical Intelligence (kunstmatige intelligentie) gebruikt om de verkeersveiligheid te controleren. Ze hebben een investering opgehaald van bijna 30 miljoen euro, van onder andere Alibaba Innovation Ventures en nog een handvol investeringsmaatschappijen die we vaker voorbij zien komen, zoals Slow Ventures, True Ventures en Tusk Ventures. Het nog piepjonge bedrijfje (opgericht in 2015 en gevestigd in Tel Aviv) zal de financiering gebruiken om zijn missie te behalen: het steeds meer en beter elimineren van auto-ongelukken. De app zal gebruik maken van computervisie en sensorfusie-technologie om botsingen en gevaren…Read more
Zakelijke Facebook Messenger integratie?

Zakelijke Facebook Messenger integratie?

Recent verscheen er een update voor Messenger: de chatapplicatie van Facebook. In de nieuwe update is een verbeterde functionaliteit opgenomen waarmee klantgesprekken tussen mobile apps en websites beter moeten verlopen. Enkele van deze nieuwe en verbeterde functies zijn gericht op betalingen, (ver)taalverwerkingen en media zoals audio en video. Air France, KLM en Zalando zijn enkele bedrijven die als eerst deelnemen aan de gesloten betatest van Facebook. Facebook Messenger, met wereldwijd meer dan een miljard gebruikers, is duidelijk geëvolueerd van een eenvoudige vrienden-chat-app naar een breder platform dat zorgt voor meer complexe interacties tussen…Read more
Chinese groenten app gewaardeerd op 2.8 miljard dollar

Chinese groenten app gewaardeerd op 2.8 miljard dollar

Een Chinese startup die Meicai heet, heeft bijna 500 miljoen dollar aan investeringen binnengehaald. De waarde van de startup is nu geschat op 2.8 miljard dollar. Wat Meicai doet? Het is een mobile app die boeren helpt om hun verse groenten aan restaurants te verkopen. Een nuttig, leuk en supergoed idee. Meicai betekent letterlijk "mooie groente", en zag pas in 2014 het levenslicht. Het doel was om groenten in te kopen voor de ongeveer 10 miljoen kleine en middelgrote restaurants in China. Restauranthouders kunnen op deze manier specifieke groenten rechtstreeks bij een boerderij…Read more
WhatsApp versie voor zakelijk gebruik

WhatsApp versie voor zakelijk gebruik

Whatsapp heeft wereldwijd 1.3 miljard gebruikers, en wil nu meer onderscheid gaan aanbrengen tussen prive en zakelijke gebruikers. Dit willen ze doen door binnenkort een zakelijke variant van WhatsApp te lanceren. WhatsApp wil gaan werken 3 verschillende zakelijke accounts: Een "geverifieerd" account betekent dat WhatsApp heeft bevestigd dat een authentiek merk eigenaar is van het account, aangegeven door een groen vinkje; Een "bevestigd" account geeft aan dat het telefoonnummer van het account overeenkomt met het nummer voor het bedrijf, weergegeven met een grijs vinkje; Een "zakelijke account" is een account dat de WhatsApp…Read more
Meer media consumptie via smartphones dan televisie

Meer media consumptie via smartphones dan televisie

Het totale mediaverbruik van consumenten stijgt: bijna een half uur meer per dag dan een jaar geleden. De smartphones winnen aan populariteit. Dit is gebleken uit onderzoek van het bekende onderzoeksbureau Nielsen. Er is naar voren gekomen dat de stijging van mobile media gebruik (zoals bijvoorbeeld YouTube en Netflix kijken) met 43% is gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Tegelijkertijd is het percentage gebruikers die nog 'traditionele televisie' kijken met 6% gedaald. Misschien geen extreme percentages, maar wél als je dit afzet tegen het gegeven dat dit in slechts één jaar…Read more
Wat we in de toekomst mogen verwachten van digitale marketing

Wat we in de toekomst mogen verwachten van digitale marketing

Het digitale marketing speelveld verandert continu. Zelfs online marketeers (gericht op desktop-computers), beginnen nu steeds meer mobile marketing toe te laten in hun mindset. En dat niet zo zeer goed, maar zelfs essentieel. Dus, wat betekent deze beweging voor digitale marketing in de nabije toekomst. Toekomst klinkt ver weg, maar dit kan volgend jaar zijn. De opkomst van augmented reality Het begon als een leuke manier om de virtuele wereld met de echte wereld te combineren, maar tegenwoordig is augmented reality (verder genoemd als AR) een enorm toegevoegde waarde geworden in de marketingwereld.…Read more