7 miljoen nieuwe Netflix abonnees in Q3/2018

7 miljoen nieuwe Netflix abonnees in Q3/2018

De populaire streaming dienst Netflix heeft het meest succesvolle kwartaal tot nu toe achter de rug. Ze hebben 7 miljoen nieuwe leden mogen verwelkomen. In totaliteit hebben ze nu meer dan 137 miljoen wereldwijde gebruikers! Enkele jaren konden we ons dit misschien niet voorstellen: maar inmiddels zijn er ook in Nederland de nodige huishoudens met een Netflix abonnement. Eigenlijk ook wel logisch: internetverbindingen zijn al decennia lang gemeengoed in Nederlandse huishoudens, de gemiddelde televisies is van bovengemiddelde beeldkwaliteit, de kosten zijn laag, je kunt het thuis én onderweg op je mobile device bekijken…Read more
51 miljard mobiele apps gedownload in Q1 & Q2 van 2018

51 miljard mobiele apps gedownload in Q1 & Q2 van 2018

Gebruikers van smartphones en tablets hebben in het eerste halfjaar van 2018 maar liefst 34.4 miljard Amerikaanse dollars uitgegeven aan mobiele apps. Dat is bijna 28% meer dan het jaar er voor. Astronomische cijfers, die elk jaar weer verder lijken te stijgen. In de Apple App Store werd er 22.6 miljard dollar uitgegeven en in de Google Playstore 11.8 miljard. Dit onderstreept nog maar eens wat we al jaren roepen: de gebruikersgroep van Apple iPhones en iPads is dan weliswaar kleiner in aantal (veelal vanwege de duurdere hogere aanschafkosten), maar ze zijn wel…Read more
54% groei met mobiele winkel-apps

54% groei met mobiele winkel-apps

Een typisch geval van "kip & ei", als het gaat om mobiel shopverkeer. Consumenten gebruiken hun mobiele telefoon wel de hele dag, maar de online aankopen via mobiel bleven achter. Dat kwam grotendeels ook omdat merken en retailers niet (voldoende) investeerde in een optimale mobiele gebruikerservaring. Goed mobiel vertegenwoordigd zijn, is natuurlijk meer dan alleen een responsive website: dat hebben we in diverse andere artikelen al omschreven. En, wellicht heb je al wat ervaring met mobiel shoppen zoals via de Thuisbezorgd app (die helemaal niet zo goed is), de Coolblue, Bol.com of Marktplaats…Read more
Advertentie-uitgaven aan mobile al hoger dan aan televisie in Groot Brittannië

Advertentie-uitgaven aan mobile al hoger dan aan televisie in Groot Brittannië

De enorme verschuiving in Britse advertentie-uitgaven naar mobiele platforms weerspiegelt de alomtegenwoordigheid van smartphones in het land. 85% van de mensen tussen de 16 en 75 jaar heeft een smartphone (41 miljoen inwoners). Meer dan de helft (58%) van de smartphoneleigenaren bekijkt wekelijks minstens één vorm van video-inhoud op hun smartphones, vergeleken met 18% in 2012. Die verschuiving in kijkgedrag betekent dat merken innovatieve manieren moeten bedenken om hun boodschap over te brengen op kijkers, van wie velen media-inhoud gebruiken tijdens multitasking. Meer dan de helft (53%) van Britse mobiele gebruikers controleert tijdens…Read more
Mobile marketing – wat zijn de verschillen met online marketing

Mobile marketing – wat zijn de verschillen met online marketing

Wat is mobile marketing? Mobile marketing: een term die je steeds vaker hoort en gaat horen. Wat is nu eigenlijk mobile marketing, en wat is het verschil met online marketing? Laten we beginnen met het gegeven dat het mobile tijdperk zich nu al volledig afspeelt. Nagenoeg iedereen om je heen (prive én zakelijk) zit al continu met een smartphone of tablet in de hand. Het is als organisatie van belang dit goed te beseffen. Veel bedrijven zijn al druk met online marketing en online marketeers zijn niet aan te slepen, maar deze vorm…Read more
Miljoenen jongeren verlaten Facebook in 2018

Miljoenen jongeren verlaten Facebook in 2018

In Amerika wordt in 2018 een enorme afname van (met name) jongere gebruikers van Facebook verwacht. Volgens onderzoeksbureau eMarketer, zal bijna 6% van de gebruikersgroep tussen 18 en 24 jaar Facebook verlaten. Je hoort het wel vaker om je heen: mensen die Facebook moe zijn (wat eigenlijk wat zegt over de vrienden die ze hebben of volgen), maar wel het account blijven aanhouden. Nu is echter uit onderzoek gebleken dat er mensen echt concreet hun Facebook accounts gaan beëindigen dit jaar. Een groot deel zal dan naar Instagram verschuiven (als ze hier al…Read more
Mobiel betalen met Bitcoins

Mobiel betalen met Bitcoins

Jack Dorsey: bekend als oprichter van Twitter, is inmiddels ook CEO van Square: een nieuwe dienstverlener gericht op betalingsverkeer. Met hun Cash app is het nu ook mogelijk om Bitcoins te kopen en verkopen. In november jl. was het alleen nog voor een select gezelschap beschikbaar in een testfase, maar inmiddels hebben de meeste gebruikers van de app al de mogelijkheid om te betalen met de bekendste cryptocoin. Square zegt dat de Cash-app gebruikers de mogelijkheid biedt om Bitcoins te verzenden en te ontvangen, tussen familie en vrienden. Het bedrijf benadrukt ook dat…Read more
Mobiele app met ‘Lokaal nieuws’ van Google

Mobiele app met ‘Lokaal nieuws’ van Google

De laatste jaren is de populariteit van Twitter voor het grote publiek met grote stappen gekelderd; niet alleen in Nederland, maar wereldwijd zijn vele mensen blijkbaar toch wel erg moe van het medium geworden. Dit herken ik zelf ook wel. Argumenten waarom er een grote Twitter-moeheid is opgetreden bewaar ik maar voor een ander artikel, maar waar Twitter nog wel érg handig voor is, is om snel nieuws te delen. Is er iets in de wereld gebeurd, dan is de kans groot dat je dit het snelst op Twitter kunt teruglezen met bepaalde…Read more
Nexar – de mobiele app die autorijden veiliger maakt

Nexar – de mobiele app die autorijden veiliger maakt

Nexar is een dashcam app die Artifical Intelligence (kunstmatige intelligentie) gebruikt om de verkeersveiligheid te controleren. Ze hebben een investering opgehaald van bijna 30 miljoen euro, van onder andere Alibaba Innovation Ventures en nog een handvol investeringsmaatschappijen die we vaker voorbij zien komen, zoals Slow Ventures, True Ventures en Tusk Ventures. Het nog piepjonge bedrijfje (opgericht in 2015 en gevestigd in Tel Aviv) zal de financiering gebruiken om zijn missie te behalen: het steeds meer en beter elimineren van auto-ongelukken. De app zal gebruik maken van computervisie en sensorfusie-technologie om botsingen en gevaren…Read more
Zakelijke Facebook Messenger integratie?

Zakelijke Facebook Messenger integratie?

Recent verscheen er een update voor Messenger: de chatapplicatie van Facebook. In de nieuwe update is een verbeterde functionaliteit opgenomen waarmee klantgesprekken tussen mobile apps en websites beter moeten verlopen. Enkele van deze nieuwe en verbeterde functies zijn gericht op betalingen, (ver)taalverwerkingen en media zoals audio en video. Air France, KLM en Zalando zijn enkele bedrijven die als eerst deelnemen aan de gesloten betatest van Facebook. Facebook Messenger, met wereldwijd meer dan een miljard gebruikers, is duidelijk geëvolueerd van een eenvoudige vrienden-chat-app naar een breder platform dat zorgt voor meer complexe interacties tussen…Read more