Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd

Digitale advertentiemarkt in tien jaar vertienvoudigd naar 1,5 miljard euro

Mobiel adverteren is de sterkste groeier met 51%.
Dit betekent dat eenderde van alle display advertising bestedingen nu gaat naar mobile advertising. Deze groei gaat ten koste van desktop advertisting dat relatief is gedaald.

Ook online video adverteren groeit sterk met een toename van 28% . Hierbij valt op dat een groot deel van de online video op mobiele apparaten wordt bekeken, terwijl video ook steeds meer via programatic trading platforms verhandeld.

Deze vorm van geautomatiseerd verhandelen via computeralgoritmes zette z’n opmars in 2015 onverminderd voort (+30%).

De cijfers zijn afkomstig uit de Onlnie Ad Spend Studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Het onderzoek laat zien dat online binnen de mediamix steeds sneller marktaandeel wint.

Search adverteren laat een groei zien met 10,5%, op de voet gevolgd door classified advertising zoals vergelijkingssites en rubrieksadvertenties (9,1%). Display adverteren groeit als categorie het minst snel, met een stijging van 5,7%.

Voor meer informatie over alles op gebied van mobile, zoals mobile apps en mobile marketing, neem gerust contact met ons op via info@24bricklane.nl

bron: Adformatie

Delen: