De populaire streaming dienst Netflix heeft het meest succesvolle kwartaal tot nu toe achter de rug. Ze hebben 7 miljoen nieuwe leden mogen verwelkomen. In totaliteit hebben ze nu meer dan 137 miljoen wereldwijde gebruikers! Enkele jaren konden we ons dit misschien niet voorstellen: maar inmiddels zijn er ook in Nederland de nodige huishoudens met een Netflix abonnement. Eigenlijk ook wel logisch: internetverbindingen zijn al decennia lang gemeengoed in Nederlandse huishoudens, de gemiddelde televisies is van bovengemiddelde beeldkwaliteit, de kosten zijn laag, je kunt het thuis én onderweg op je mobile device bekijken en het aanbod (op afroep) is gigantisch. En oh ja, reclamevrij!

Om verder nog nieuwe mensen te interesseren voor Netflix, blijven ze doorgaan met nieuwe programma’s, ook uit eigen productiehuis. Ze hebben 8 miljard US dollars in 2018 uitgetrokken voor het maken van eigen shows. Het blijkt uit onderzoek dat ze 676 uur van deze shows al dit jaar hebben toegevoegd aan de collectie: 135% dan vorig jaar.

We kunnen wel redelijk van een succesje spreken, als we over Netflix praten.

Delen: